לא לעולם חוסר

חוסר שיניים מולד? לא סיבה להילחץ. בוודאי לא כשבטיפול ובאבחנה מקצועיים, ניתן לספק למטופל פתרון אורתודנטי איכותי.

גיליתם שחסרות לילד שיניים… לחץ.

ואולי אין סיבה לכך?

נקדים ונאמר כבר עכשיו: אין שיטה אחת ויחידה לנושא חוסר שיניים מולד. וטוב שכך.

הטיפול בנושא זה מטופל במגוון של שיטות ופתרונות אורתודנטיים, הנקבעים לכל אחד ואחת לאחר בדיקת סי.טי וצילום פנורמי של חלל הפה.

כאן נכנס לפעולה ניסיונו של רופא השיניים המטפל, הבוחר בשיטה המתאימה למטופל הספציפי.

מכאן גם חשיבות הבחירה ברופא שיניים מומחה, היודע במקרה זה במדויק לאבחן את דרך הטיפול המיטבית, החל מצמצום רווחים בשיניים על ידי יישורן של השיניים, דרך ציפוי השן ועד השתלות עצם ושתלים במקומן של השיניים החסרות.

חוסר שיניים מולד – למה?

גורמים הורמונליים ותורשתיים, הם הגורמים המובילים לבעיית המחסור בשיניים, אך יחד עם זאת, לא מדובר בתופעה נדירה, כך שאין סיבה לחשוש. צילום פנורמי יאשר כי מדובר בחוסר שיניים מולד ולא בבעיה אחרת. כשיאבחן הרופא המומחה את הדבר, ניתן יהיה לבחור בפתרון הנכון למטופל.

יישור שיניים או שתלים?

כמובן שההחלטה נתונה לדעת ייעוץ מומחה; יישור שיניים הוא פתרון ללסת בעלת צפיפות שיניים גדולה, המחייבת עקירת שיני החלב של הילד, כאשר הרווח שייווצר מן העקירה יאפשר "ניווט" בחללים ויישור של השיניים. גדילת השיניים עצמן מסתיימת בקרבת גיל 18, ובמידה ולא טופל עד אז הנושא, שתלים יוצרים פתרון קבע לבעיית חוסר השיניים.

יתרון זה עדיף כמובן על תותבות, המהוות פתרון זמני בלבד למצב.

ומה עם הצוות המטפל?

הזכרנו, כי מומלץ שנושא רגיש זה יהיה בידיו של רופא מומחה. ברבים מהמקרים, ועל מנת להשיג תוצאות מיטביות, מטפל בכך צוות מומחים המורכב מאורתודנט, כירורג פה ולסת וכמובן מומחה משיקום הפה.

מתי לטפל?

רצוי כמובן, שמועד האבחון יהיה קרוב לזמן החשד כי קיים חוסר שיניים מולד אצל הילד.

לכן חשוב להזמין סמוך לכך, בדיקת סי.טי וצילום פנורמי שיסייעו בקביעת סוג הטיפול המתאים. הזכרנו כמובן גם את נושא הציפויים כפתרון איכותי, אבל השורה התחתונה נשארה – זימון תור לבדיקה אצל רופא שיניים מומחה- שיתפור לכם את כאבי הראש.

בינתיים, אל תשברו את השיניים.