טיפול שורש

טיפול לשמירת שיניים פגועות

טיפול שורש – איפה טעינו?

התשובה היא: טעינו!

חור קטן המחייב סתימה, שנדחתה שוב ושוב בגלל סיבות שונות, החל משכנוע עצמי בסגנון -"זה ג'וק קטן וזה עובר ולא חשוב" כמאמר השיר, ועד החשש הלא מוצדק מביקור אצל רופא שיניים.

הסכנה: חור שלא טופל, יגיע לדנטין וממנו אל המוך – דבר היוצר זיהום, דלקת ואף נמק. התפשטות הריקבון אל הכותרת עשויה להביא לשבירתה. בשלב זה, אי-טיפול יציב את השן בסכנת עקירה ויחייב כתר לאחר טיפול השורש.

שלבי הטיפול

הטיפול עצמו כולל כניסה לתעלות והוצאת המוך המזוהם במספר פעולות חוזרות, עד אשר מנוקה לחלוטין המוך המזוהם והתעלות נותרות נקיות; דבר המסייע בריפוי הדלקת מסביב לקצה השורש. סתימת שורש חייבת להיות הרמטית, מקצה השורש ועד לפתחי תעלות, וזאת על מנת למנוע זיהום המחייב פירוק הכתר והמבנה, ובעקבותיו גם ביצוע סתימה מחדש.

מבנה

שיקום השן מתחיל בשלב הראשוני ביצירת מבנה שאינו מתכתי (קומפוזיט) והיצמדותו לחומר השן. לאחר מכן, יושחזו השן והמבנה לצורה המתאימה לכתר הזמני, עד לקבלת הכתר הקבוע.

סיום השיקום ובחירת סוג הכתר

• כתר חרסינה מאוחה למתכת – עשוי מסגסוגת מתכת, כאשר החלק החיצוני עשוי חרסינה
  • כתר חרסינה וזירקוניה ללא מתכת – בסיסו של הכתר הוא זירקוניה, החלק החיצוני עשוי חרסינה
  • זירקוניה מונוליטית – אינה מכילה מתכת או חרסינה, אלא זירקוניה מלאה. סוג כתר זה מתאים עבור שיניים אחוריות

אפשר וניתן להמחשת נזקי ושלבי התפתחות העששת והצגת הליך הטיפול.

ועוד משהו חשוב…

חשוב לקחת בחשבון, לא רק את השלבים שתוארו, אלא את לוחות הזמנים של הטיפולים. רבים נרתעים מטיפולי שורש, כיוון שהם נמשכים… ונמשכים… ונמשכים, בזמן שהמטופל רוצה רק לסיים עם זה!

לכן חשוב מאוד לזכור, שרק אצל רופאים מומחים בעלי מכשור מיוחד, ניתן ואפשרי לסיים את כל טיפולי השורש בביקור בודד.

זכרו! ככל שתמהרו לטפל בעששת בשלבים המוקדמים שלה, כך תחסכו מעצמכם כאבים, זיהומים, דלקות ובעיקר כאבים.

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות

חייגו 04-871-0733 או מלאו פרטים ונחזור אליכם: